+

Velkommen til Kompetansebroen!

Vi er et nettsted for kompetansedeling og samhandling i helsetjenesten. Her kan helsepersonell finne informasjon og nyttige læringsressurser.

Kompetansebroen har lokalt innhold for både Vestfold-, Innlandet- og Oslo/Akershus-området.

Velg område oppe til høyre før du går videre.

Velg ditt område
Gis oss din tilbakemelding. Foto: Shutterstock

Dine tilbakemeldinger er viktige for oss

Kompetansebroen har nå vært i drift i to år og det er viktig å få tilbakemelding på hvordan nettsiden og innholdet oppleves. Vi håper derfor du vil ta deg tid til å besvare en spørreundersøkelse. Da blir du også med i trekningen av fire trådløse hodetelefoner av typen Bose QuietComfort i sølv til en verdi av kr. 2590,-.

En del av evalueringsprosessen

Daglig leder i Kompetansebroen, Kjersti Sirevåg, forteller at ønsket er å finne ut av hvilket innhold som treffer og hva som gir gevinst for de som bruker nettsiden, samtidig som undersøkelsen er et ledd i en større evaluering av Kompetansebroen.

Foto: Sigbjørn Kristiansen

Nettsiden har for tiden gjennomsnittlig 15 000 unike brukere per måned, så vi vet jo at den er ganske «populær». Men vi ønsker å finne mer ut av hva brukerne liker ved Kompetansebroen, hva som eventuelt kan forbedres og hvordan de vurderer den mot lignende tjenester. Spørreundersøkelsen er ledd i en større evaluering av Kompetansebroen som har vært planlagt etter 2 år i drift. Evalueringen vil i sin helhet vurdere i hvilken grad vi så langt har lykkes med å realisere formål og ønskede gevinster ved tjenesten, forteller Sirevåg.

Kompetansebroen startet som en idé fra designinnovasjonsprosjektet «Trygg i egen kommune» i 2014, hvor tjenestedesignere oppsøkte brukerne og utforsket hvordan kommunene og Ahus kunne utvikle et helhetlig opplæringssystem som kunne gi medarbeidere den samme kompetanseplattformen.

Svaret ble «en felles kompetansesentral», og gjennom et toårig prosjekt ble Kompetansebroen utviklet med det formål å styrke informasjon- og kompetansedeling mellom kommuner, sykehus og utdanningsinstitusjoner.

Nå ønsker vi å spørre brukerne igjen, og håper så mange som mulig vil gi sin tilbakemelding.