Kontakt oss

Generelle henvendelser og brukerstøtte

Kontakt oss via e-post: kompetansebroen@ahus.no.

Ofte stilte spørsmål


Ny i Kompetansebroen

Hvordan oppretter jeg bruker i Kompetansebroen?

Gå til https://www.kompetansebroen.no/registrer/.

Fyll inn informasjonen i skjemaet. Det kreves ikke bekreftelse av e-postadressen.

Kontakt kompetansebroen@ahus.no hvis det oppstår problemer.

Må jeg jobbe i Akershus eller på Ahus for å kunne bruke Kompetansebroen?

Kompetansebroen er en fritt tilgjengelig ressurs, åpen for alle. Noen kurs presiserer målgrupper. Dette vil da fremkomme i kursoppføringen.

Hvordan melder jeg meg på et kurs?

Kommende kurs finnes i kurskalenderen på forsiden, og i kursoversikten her: https://www.kompetansebroen.no/alle-kurs/

Nederst på siden vil du se om kurset har ledige plasser. Påmeldingsknappen vil være aktiv for kurs med ledig plass.

Hvor finner jeg liste med kursene jeg er meldt på?

En slik oversikt finner du på Mine Sider. Logg inn og se etter «Mine Sider» i det sorte banneret øverst på nettsiden.

Får jeg påminnelse før kurs?

Kompetansebroen sender ikke ut påmeldinger før kurs. Det kan riktignok hende arrangøren velger å sende ut en påminnelse, men dette vil variere. Det er derfor viktig å notere dato og tid. Du vil også finne en oversikt over dine påmeldinger på Mine Sider.


Kurs

Hvordan melder jeg meg på et kurs?

Kommende kurs finnes i kurskalenderen på forsiden, og i kursoversikten her: https://www.kompetansebroen.no/alle-kurs/

Nederst på siden vil du se om kurset har ledige plasser. Påmeldingsknappen vil være aktiv for kurs med ledig plass.

Får jeg påminnelse før kurs?

Kompetansebroen sender ikke ut påmeldinger før kurs. Det kan riktignok hende arrangøren velger å sende ut en påminnelse, men dette vil variere. Det er derfor viktig å notere dato og tid. Du vil også finne en oversikt over dine påmeldinger på Mine Sider.

Kurset jeg ønsker å delta på er fullt. Kan jeg stå på en venteliste?

Vi har ikke en ventelistefunksjon, men man kan ta kontakt med kursansvarlig og uttrykke interesse for å delta dersom det dukker opp ledige plasser.

Jeg kan likevel ikke delta på et kurs — kan jeg få refundert innbetalt kursavgift?

Med mindre annet er presisert i kursoppføringen vil deltakere få refundert hele beløpet ved avmelding minst to uker før kursdato.

Hvordan melder jeg meg av et kurs?

Send oss en e-post til kompetansebroen@ahus.no. Det vil i framtiden også bli mulig å melde seg av kurset i Mine Sider.

Hvor finner jeg liste med kursene jeg er meldt på?

En slik oversikt finner du på Mine Sider. Logg inn og se etter «Mine Sider» i det sorte banneret øverst på nettsiden.

Hvor kan jeg finne powerpoint fra arrangement jeg har deltatt på?

I noen tilfeller kan kursarrangører dele ressurser fra kurset i ettertid. Kontakt kursets kontaktperson. Deres kontaktinformasjon skal finnes i kursoppføringen. Dersom du ikke finner kursoppføring, ta kontakt med kompetansebroen@ahus.no.


Betaling av kursavgift

Kan jeg betale kursavgift med kort?

Det er i dag kun mulig å velge faktura som betalingsalternativ.

Faktura: Hvor finner jeg organisasjonsummer?

Oversikt over organisasjonsnummere til Kompetansebroens parter finnes her: https://www.kompetansebroen.no/organisasjonsnummer/

Betaling ble avbrutt, og nå står det at jeg allerede er påmeldt når jeg forsøker igjen. Er jeg påmeldt?

Ta kontakt med kompetansebroen@ahus.no, så undersøker vi om påmeldingen ble gjennomført.


For kursarrangører

Kan vi publisere vårt arrangement i Kompetansebroen?

Vi publiserer kurs som arrangeres av en eller flere av Kompetansebroens samarbeidspartnere. I tillegg skal kurset være relevant for både ansatte i sykehus og kommunehelsetjenestene. Kontakt kompetansebroen@ahus.no dersom du ønsker å publisere et arrangement i Kompetansebroen.

Mer informasjon kommer.


Annet

Kan jeg dele/videreformidle artikler og innhold fra Kompetansebroen til andre?

Kompetansebroen skal være fritt tilgjengelig for alle. Vi oppfordrer til deling av ressurser.

Jeg ønsker å kjøpe en bok/veileder. Hvordan går jeg frem?

Dette kan bestilles fra vår nettbutikk:

https://www.kompetansebroen.no/faglitteratur/

Kan Kompetansebroen holde presentasjon for min avdeling/arbeidsplass?

Dette vil ofte være avhengig av vår kapasitet. Send gjerne en forespørsel til kompetansebroen@ahus.no.

Min arbeidsplass ønsker et samarbeid med Kompetansebroen. Hvordan går jeg frem?

Kontakt kompetanebroen@ahus.no. Beskriv gjerne konkrete eksempler på hvordan deres organisasjon og Kompetansebroen kan samarbeide om felles mål.

Hvordan tipser jeg Kompetansebroen om en aktueltsak, artikkel eller andre forslag til nytt innhold?