Logg inn eller lag ny bruker for å legge til som favoritt
Hjemmetjenesten i Etnedal kommune
Her finner du informasjon for deg som skal være i praksis i hjemmetjenesten i Etnedal kommune.
Foto: ShutterstockOm hjemmetjenesten
Hjemmetjenesten dekker hjemmesykepleie til hjemmeboende og beboere i omsorgsboliger og eventuelle gjestepasienter etter vedtak.
Hos oss er det ansatt sykepleiere, helsefagarbeider og noen ufaglærte pleiemedarbeidere. Vi har sykepleiere i funksjon som demenskontakt og som kreftkontakt, og har et tett samarbeid med ergo- og fysioterapeut. Avdelingen ledes av avdelingsleder og har en sykepleier 1 med fagansvar.
Å være i praksis hos oss
Det er stort faglig engasjement i avdelingen og vi håper at studenter kan få en lærerik praksisperiode hos oss.
De fleste pasientene du vil møte hos oss er eldre. Vi har også enkelte brukere med utfordringer knyttet til rus og psykisk helse.
Du vil erfare at behovet for bistand varierer fra person til person. Mange trenger hjelp til daglige gjøremål som personlig hygiene (stell, dusj), måltider, administrering av medisiner og oppfølging av medisinske prosedyrer, for eksempel stell av kateter eller dren. En del har behov for tilsyn, observasjon, trygghet og omsorg.
Du vil involveres i hverdagsmestring, med vårt fokus på å ivareta og styrke pasientenes egne ressurser. Vi er opptatt av at pasientene skal bruke sine egne evner for å mestre aktiviteter i hjemmet, slik at de kan bo hjemme så lenge det er praktisk mulig og forsvarlig.
Hjemmetjenesten har særlig fokus på ernæringskartlegging og oppfølging av tiltak, trygg og sikker legemiddelhåndtering, smittevern, sårstell og lindring. Vi har høyt fokus på å tidlig oppdage forverring av helsetilstand og gjøre målinger knyttet til dette.
Vi bruker digital arbeidsliste på telefon. Der finner vi navn, adresse, telefonnummer og arbeidsoppgavene for hver enkelt pasient. Vi dokumenterer og kvitterer for utført arbeid i den digitale arbeidslista.
Hjemmeboende pasienter som kjenner seg utrygge eller har funksjonssvikt kan søke om trygghetsalarm. Personalet betjener digitale alarmer via app.
Praktisk informasjon
- Vi har egen garderobe og holder arbeidstøy. Det du må ta med er gode sko og jakke.
- Du må ta med egen niste.
- Alle som jobber i hjemmetjenesten må ha førerkort. Du behøver ikke førerkort for å være i praksis, men du kommer raskere ut i jobben og får mulighet til å arbeide mer selvstendig om du har dette.
Kontaktinformasjon
- Telefonnummer til hjemmetjenesten: 970 99 596


